czerwiec 21, 2023

Branża fashion jest drugą, zaraz po sektorze naftowym, przyczyną największych globalnych zanieczyszczeń. Z dekady na dekadę jest to coraz poważniejszy problem. A stawką w tej rozgrywce są niestety przyszłe pokolenia. Czy da się coś zrobić? Jak najbardziej. Dajemy Ci konkretne rozwiązania.

Zmiana jest potrzebna. Konkretna zmiana

Trzeba to powiedzieć głośno: czas zmienić swoje zwyczaje! Dlaczego? Oto powody.



Te statystyki mogą przytłaczać, prawda? Ale przecież nie jesteś na straconej pozycji. Jako świadomy klient lub klientka, masz realny wpływ na to, w jaką stronę podąży branża fashion. I na świecie coraz bardziej dostrzega się tę zależność, bo większość (73%) badanych konsumentów twierdzi, że zdecydowanie lub prawdopodobnie zmieniłaby swoje zachowania zakupowe, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko [ŹRÓDŁO].

Wbrew pozorom, największe zmiany pochodzą z drobnych nawyków. Warto je wdrożyć, by zadbać o lepszą przyszłość dla swoich dzieci. Żeby mogły jeść owoce i warzywa z nieskażonej gleby. Żeby mogły oddychać czystym powietrzem. Żeby mogły żyć w sprzyjającym klimacie. W komforcie i bezpieczeństwie.

Jak być bardziej smart, myśląc o fashion?

Zacznij od początku. Od chwili, gdy kupujesz dla swojej pociechy pierwszą parę śpioszków. Już w tym momencie to, jaką decyzję zakupową podejmiesz, będzie miało ogromne znaczenie.

Działanie smart to wdrażanie mądrych, przemyślanych zachowań na co dzień. Również w kontekście wybierania odzieży dla swojej pociechy.

  1. Zwracaj uwagę na materiał, z jakiego wykonano ubranie.

    Jeśli kupujesz nowe ubranka, staraj się unikać syntetycznych materiałów, takich jak poliester, poliamid czy akryl. Są nie tylko są mało komfortowe w noszeniu dla maluszka (bo nie przepuszczają powietrza i słabo regulują temperaturę), ale także wyjątkowo szkodliwe dla środowiska naturalnego. Dużo lepsza będzie bawełna, len, wełna, tencel czy jedwab.
    Dobrą wskazówką będą też oznaczenia i certyfikaty, takie jak GOTS (Global Organic Textile Standard), Oeko-Tex Standard 100, Fair Trade Certified Cotton, Bluesign czy SA8000. Jeśli widzisz któryś z nich na metce, to dobry znak.
  2. Kraj pochodzenia ma znaczenie.

    Wspierajmy polskie i europejskie firmy, które produkują lokalnie i regionalnie. Dzięki temu masz pewność, że ubranka dla Twojego dziecka są produkowane etycznie i z poszanowaniem godnej pracy pracowników.
    Poza tym skracamy w ten sposób łańcuch dostaw, a szybsze dostawy to mniej wyemitowanych zanieczyszczeń.
  3. Recyklinguj, gdy tylko możesz.

    To normalne, że maluszek szybko wyrasta ze swoich ubranek. Ale zamiast wyrzucać już niepotrzebną odzież, przekaż ją dalej, na przykład innym rodzicom albo osobom potrzebującym. Albo oddaj do punktu lub sklepu, który daje taką możliwość.
    W ten sposób przyczyniasz się do rozwijania idei cyrkularności i less waste. A przy okazji pomagasz innym.
  4. Pierz i susz w przemyślany sposób.

    Wiesz, jak zmniejszyć emisję zanieczyszczeń nawet o połowę? Możesz się do tego przyczynić, jeśli:
  • będziesz prać połowę wsadów w temperaturze poniżej 30 stopni,
  • pominiesz jedno na sześć wsadów prania,
  • zastąpisz co szóste użycie suszarki suszeniem na świeżym powietrzu [ŹRÓDŁO].

Oczywiście znamy realia ;) Same jesteśmy mamami i dobrze wiemy, że maluchy uwielbiają bawić się w “małego Picasso” albo w cukiernika, a wtedy potrzebne są częste prania. Ale bywają spokojniejsze dni i tygodnie, podczas których można pomyśleć o wdrożeniu powyższych rad.

Dobrym pomysłem będzie też korzystanie z ekologicznych środków czystości, np. z orzechów piorących albo sody oczyszczonej z dodatkiem naturalnego olejku eterycznego.

Kid Story. Projektujemy ubrania z przesłaniem

Wybranie odpowiedniego miejsca, z którego pozyskuje się ubranka, to kolejna pozytywna praktyka smart fashion.

Okazuje się, że 47,4 proc. konsumentów przy wybieraniu ubrań dziecięcych sprawdza, czy są one ekologiczne [ŹRÓDŁO]. Te dane pokazują, że odpowiedzialne kupowanie odzieży dla najmłodszych nie jest czymś “na marginesie”, tylko staje się normą.

W Kid Story wychodzimy naprzeciw tym potrzebom. Chcemy mieć swój wkład w ochronę otaczającego nas świata. Same jesteśmy mamami, którym zależy na przyszłości naszych pociech, dlatego tworzymy biznes, pod którym możemy podpisać się bez wstydu. I dajemy tę wartość również Wam.

Fair trade i odpowiedzialna produkcja

Tworzymy ubrania z przesłaniem. Wygodne, stylowe, produkowane z poszanowaniem dla natury.

Jako marka FAIR TRADE stawiamy na certyfikowane dzianiny OEKO-TEX standard 100 oraz organiczne, wolne od szkodliwych substancji tkaniny GOTS.

Bezpieczne produkty

Zastępujemy konwencjonalne materiały takimi, które mają mniejszy wpływ na degradację środowiska, ale też na ludzkie zdrowie. Dlatego znajdziesz u nas ubranka z bawełny, wełny merino, lnu, bambusa, jedwabiu i tencelu. Jeśli dodatek z poliestru, to tylko taki pochodzący z recyklingu.

Nasze artykuły są wolne od niebezpiecznych chemikaliów (używanych przez niektórych producentów do barwienia), a tym samym bezpieczne dla zdrowia maluchów.

Recycle & Revolve

Dzieci szybko wyrastają z ubrań. My to wiemy. Dlatego w trosce o zachowanie zamkniętego, cyrkularnego obiegu, promujemy ideę ponownego przetwarzania (recycle) i odzyskiwania odzieży (revolve), dawania im drugiego życia.

Less waste & Zero waste

Projektujemy takie fasony ubrań, które nie będą szybko wychodzić z mody. Za to będą wolno się starzeć. Bo im mniej kupujesz, tym mniej marnujesz.

Podczas produkcji maksymalnie wykorzystujemy materiały, dbając o to, by nie wyrzucać zbyt wielu resztek.

Stawiamy na krótkie serie produkcyjne, by unikać nadprodukcji ubrań. W razie potrzeby kolekcje będą doszywane.

Zmniejszona emisja CO2 i przyjazność środowiskowa

Wyróżnia nas także przemyślana logistyka. Dzięki temu, że produkcja naszych ubrań w całości odbywa się w UE, to skracamy drogę do odbiorcy zmniejszając w ten sposób wpływ transportu naszych ubrań na przyrodę.

Dbamy również o to, by nasze opakowania były przyjazne środowisku.

Stwórz z nami nową opowieść

Wierzymy, że codzienne wybory każdego z nas wpływają na otaczający na świat. A jeśli go odmieniać, to tylko na lepsze.

Czy dołączysz do pozytywnej zmiany razem z Kid Story? Liczymy na to. Wspólnie stwórzmy nową opowieść o odpowiedzialnej modzie dziecięcej.